Krāpšanas pelņa

money2

Ja blakussēdētājs lidmašīnā jautā par viņa nodarbošanos, Noels Bidermans parasti samelo. Viņš saka, ka ir jurists, un tā ir patiesība. Bidermans ir arī veiksmīgs uzņēmējs, kurš pelna vairāk nekā piecus miljonus dolā­ru gadā, bet, izdzirdot viņa uzņēmuma nosau­kumu, visas pieklājības frāzes tiek atmestas. Viņš ir Ashley Madison līdzdibinātājs un vadī­tājs – tā ir tīmekļa vietne, kas veicina ārlaulī­bas sakarus. «Dažkārt, kad atklāju cilvēkiem savu nodarbošanos, mūsu saruna ātri vien beidzas.»

Uzmanība un nauda, ko piesaista tādas iepazīšanās lietotnes kā Tinder, ir likusi Bidermanam publiskot AvidLife Media finanšu datus. Tā ir privāta holdingkompānija Toronto, kam pieder Ashley Madison, CougarLife un pāris citu iepazīšanās vietņu. Bidermans cen­šas pierādīt, ka viņš joprojām spēj konkurēt ar tādām bezmaksas iepazīšanās aplikācijām kā Tinder un OkCupid. Pēdējā gada laikā Tinder lietotāju skaits ir palielinājies par 600%, sasniedzot vai­rāk nekā 30 miljonus reģistrētu lietotāju, kas ik dienu apskata 1,5 miljardus iespēja­mo partneru; 17 000 profilu sekundē!

Tinder pat atņem peļņu savam māsasuzņēmumam Match.com (abi pieder IAC) – 2014. gada bei­gās Match.com peļņas pieaugums bija tikai pieci procenti. Turpretī Ashley Madison jo­projām aug. Bidermana publiskotie finanšu dati atklāja, ka Avid Life Media bruto peļņa 2014. gadā bijusi 115 miljoni dolāru. Salīdzi­not ar 78 miljonu dolāru peļņu 2013. gadā, tas ir par 45% vairāk. Kopš 2010. gada tā ir palielinājusies gandrīz trīs reizes. Bidermans apgalvo, ka neto peļņa būs gandrīz 55 miljoni dolāru, kas, pēc finanšu analītiķu teiktā, ir no­zarei atbilstoša. Visā pasaulē kopējais vietnes apmeklētāju skaits tās pastāvēšanas laikā ir bijis 31 miljons, un 6,8 miljoni lietotāju pietei­kušies dažos pēdējos mēnešos.

Bidermans atzīst, ka Tinder ir konkurents, un piebilst, ka uzņēmums Avid Life reiz pie­derēja viņam un tika pārdots HonorNot.com sākotnējai Tinder vietnei, kas ļauj novērtēt ļoti daudz cilvēku pēc izskata, tomēr bez pār­vilināšanas vai čatošanas iespējām. Bider­mans pārdeva Avid Life uzņēmumam HonorNot pēc tam, kad Apple lietotņu veikals atteicās to iegādāties. «Vērtēt cilvēkus pēc iz­skata ir aizvainojoši, bet pārvilkt profilus ir pieņemami,» viņš saka. «Es nožēloju, ka neie­domājos par to ātrāk. Lauri pienākas viņiem.»

Ashley Madison klienti ir gados vecāki un materiāli labāk nodrošināti nekā Tinder lie­totāji, un viņi nav īpaši ieinteresēti publiskot savas darbības. «Četrdesmit un piecdesmit gadus veci precēti vīrieši neizmantos Facebook pieteikumvārdu,» Bidermans saka. Bijušais sporta jomas advokāts Noels Bi­dermans kopā ar biznesa partneri Ashley Ma­dison izveidoja 2002. gadā; katrs ieguldīja pusmiljonu dolāru.

Bija vajadzīgi pieci gadi, lai piesaistītu pirmo miljonu lietotāju, tomēr uzplaukums sākās tikai pēc krīzes 2008. gadā, kad liela daļa cilvēku zaudēja darbu, līdz ar to viņiem bija brīvs laiks izklaidēm internetā. Pamanot, ka 99,6% gadījumu tieši vīrieši ir tie, kas uzsāk sarunu ar sievieti, Ashley Madi­son izvēlējās naktsklubu modeli – sievietes ne­maksā ne centa, bet vīrieši maksā par katru sarunu. Gada laikā vīrieši iepazīšanās vietnē iztērē 200-300 dolāru. Iespēja izdzēst profilu papildus maksā vēl 19 dolāru.

money

Pat laikā, kad pornogrāfija internetā ir plaši pieejama, vietne, kas veicina laulības pārkāpšanu (aizmirstot par desmit bauš­ļiem), joprojām tiek nosodīta. Ashley Ma­dison ir aizliegts lietot Dienvidkorejā un Singapūrā, un arī Filipīnu tieslietu minis­tre sacīja, ka vēlētos panākt tās aizliegumu. Kaut gan Avid Life 2014. gada budžets sa­sniedza 34 miljonus dolāru, Microsoft Bing meklētājprogramma vairs nemeklēs Ashley Madison reklāmas, toties to darīs Google. Daudzi televīzijas kanāli ASV, ieskaitot ABC, un visi kanāli Lielbritānijā nepārraidīs tās reklāmas.

Cisco klasificē Ashley Madison kā vietni pieaugušajiem, padarot to vieglāk bloķējamu korporatīvajām IT sistēmām, lai liegtu pieeju darbiniekiem. Ryanair noraidī­ja Bidermana piedāvājumu par 120 tūksto­šiem eiro uzdrukāt Ashley logotipu uz lidma­šīnas, kas lido uz Spāniju (vienu no tūristu iecienītākajiem galamērķiem). Par spīti tam visam, Bidermans ir atradis daudz plašsazi- ņas līdzekļu, kas vēlas izplatīt viņa uzņēmu­ma reklāmu, ieskaitot MSNBC, CNN un Fox News.

Viņa mārketinga stratēģija ir vērsta uz ār­zemēm, jo tieši tās nodrošina Avid Life Media panākumus. Kopš 2014. gada ir atklātas viet­nes Izraēlā, Honkongā, Turcijā un Indijā, drīzumā būs arī Taizemē, bet Bidermana turp­mākajos plānos ietilpst Krievija, Ukraina un Nigērija. Viņš saskata izaugsmes iespējas arī privātajā saziņā un e-pasta sarakstē, kā arī vēlas piedāvāt balss pasta iespēju.

Bidermans uzskata, ka viņa uzņēmuma vērtība ir miljards dolāru. Analītiķi (viņi gan izvairās runāt par to atklāti) domā, ka tas ir nedaudz pārspīlēti, bet pietiekami tuvu patie­sībai. Bank of America Merrill Lynch oktobra ziņojumā Match.com novērtēts par 3,8 miljar­diem dolāru – tas ir 12 reižu vairāk par uzņē­muma aprēķināto peļņu 2015. gadā. Tinder novērtējums ir 1,3 miljardi – 18 reižu vairāk par aprēķināto peļņu. Ashley Madison no­vērtējums ar 55 miljonu dolāru peļņu, ņemot vērā tā reputāciju, nokritīs līdz zemākajai iespējamajai robežai.

Bidermans tam nepie­krīt: «Ja kādam būtu jāpelna 18-20 reižu vai­rāk, tad tam jābūt mūsu uzņēmumam, jo tas jau ir sevi pierādījis kā desmitgades labākais sasniegums.» Pārdodot uzņēmumu, Noels Bidermans gūtu ievērojamu, bet ne milzīgu peļņu. Pēc 40 miljonu dolāru piesaistes kārtas 2007. gadā viņam pieder nedaudz vairāk kā des­mit procentu. Investori ir dažas organizā­cijas un lieli privātie ieguldītāji, no kuriem vairākums ir kanādieši, kā arī daži amerikā­ņi un vācieši.

Tomēr Bidermanam klājas labi. Viņam ir jauns Maserati Ghibli – pateicība no valdes – un Patek Philippe Calatrava pulkste­nis – dāvana no sievas. Vēl arī pludmales mā­jiņa Fortlauderdeilā. Pats Bidermans pajo­ko, ka vienīgā lieta, ko viņš kā divu bērnu tēvs vēl nav izbaudījis, ir viņa iepazīšanās vietnes piedāvātā iespēja pārkāpt laulību. «Es apzi­nos monogāmijas radīto spiedienu un sapro­tu cilvēkus, kas izmanto manis piedāvāto pa­kalpojumu. Uzskatu, ka esmu devis viņiem iespēju.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *