Kā saglabāt veselību ziemā?

apothekaCilvēka veselības stāvokli ietekmē gan tā fiziskā veselība, gan garīgā pašsajūta, tāpēc rūpējoties par savu veselību un cenšoties izvairīties no ziemas periodam raksturīgākajām saslimšanām, noteikti būtu jāuzņemas rūpes gan par ķermeņa fizisko stāvokli, gan arī garīgo un emocionālo pašsajūtu.

Rūpes par veselību ziemas periodā sevī iekļauj virkni profilaktisko pasākumu, kurus nedaudz modificētā veidā būtu vēlams piekopt arī pēc ziemas sezonas beigām.

Padomus veselības stiprināšanai sagatavojuši https://www.apotheka.lv/ speciālisti.

Nostiprināt imunitāti un atgūties no vēsākam un drūmākam laikam raksturīgā noguruma palīdzēs sabalansēts uzturs, kurā papildus uzmanība pievērsta C, A un D vitamīnu un antioksidantu uzņemšanai, fiziskas aktivitātes, svaigs gaiss, kā arī pietiekama atpūta un miegs.

Veidojot savu ēdienkarti, ziemas periodā noteikti tajā būtu jāiekļauj rudenī ievāktie dārzeņi, piemēram, kāposti, bietes, burkāni un melnie rutki, tāpat pusdienu ēdienreizē varat izvēlēties kādu sātīgāku vai treknāku produktu, kas palīdzētu organismu spēcināt. Lai organisms uzņemtu visas tam nepieciešamās vielas un nostiprinātos tā imunitāte, jāseko līdzi, lai uzturs nebūtu vienveidīgs. Ja dažādu apsvērumu dēļ, ikdienā neizdodas uzņemt sabalansētu uzturu, pastāv iespēja lietot kādu no uztura bagātinātajiem, lai kompensētu organismam trūkstošās vielas. Jāņem vērā, ka cilvēka organisms pats neražo tam nepieciešamos vitamīnus un mums pašiem ir jārūpējas, lai ķermenis tiktu ar tiem apgādāts, tāpēc uztura bagātinātāju lietošanu vajadzētu uzskatīt par īslaicīgu risinājumu, un censties sakārtot savu ikdienu tā, lai organisms, tam nepieciešamās vielas, uzņemtu ar maltīšu palīdzību. Ar uztura palīdzību iespējams regulē arī cilvēka garastāvokli un mazināt noguruma sajūtu, piemēram, lielisks garastāvokļa uzlabotājs ir mandarīni. Tāpat pret nogurumu palīdz cīnīties treknās zivis, tādas kā lasis, skumbrija, siļķe. Šīs zivis ir D vitamīna avots, kura trūkums Latvijā dzīvojošajiem ir raksturīgs teju katru ziemu.

Domājot par veselību ziemā, noteikti nevajadzētu aizmirst par fizisko aktivitāšu nozīmīgumu cilvēka veselībai un labsajūtai. Vislabāk fiziskās aktivitātes veikt svaigā gaisā, tādējādi nošaujot divus zaķus ar vienu šāvienu un stiprinot imunitāti dubultā. Ziemā apzināti vajadzētu palielināt fizisko aktivitāšu intensitāti, jo tiek uzņemts sātīgāks un taukaināks uzturs, kā arī laika apstākļu dēļ, tiek samazināta ikdienā veicamo aktivitāšu intensitāte. Tiem, kas nelabprāt dodas uz sporta zāli par lielisku un veselību stiprinošu alternatīvu var kļūt garākas pastaigas svaigā gaisā, tāpat var nodarboties ar nūjošanu, kuras popularitāte pēdējo gadu laika sasniegusi neredzētus apmērus.

Veselības stāvokli neizbēgami ietekmē arī miega daudzums un tā kvalitāte, cilvēki, kas darba vai citu iemeslu dēļ nevelta pietiekoši daudz laka miegam, biežāk, kā citi slimo ar dažāda veida slimībām, jo to imunitāte ir novājināta. Lai stiprinātu imunitāti un normalizētu organisma darbību, cilvēkam diennaktī ir jāguļ vismaz 8 stundas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *