3 veidi, kā vannošanās var pozitīvi ietekmēt mūsu veselību

vannas internetāVannas un vannošanās ir bijusi nozīmīga cilvēku veselības un higiēnas uzturēšanas daļa jau vairāku gadsimtu garumā. Turklāt katrā kontinentā vannošanās tradīcijas ir bijušas atšķirīgas – kādā vietā iecienījuši vēsas vannas, kamēr citur cilvēki izbauda vannošanos siltā ūdenī. Arī mūsdienās vannas sastopamas daudzos mājokļos. Taču, vai mēs zinām to, kā vannošanās var palīdzēt mums uzlabot veselību?

  1. Atrašanās ūdenī horizontālā veidā uzlabo garastāvokli.

Lai gan šis nav pats pārsteidzošākais atklājums, tomēr interesanti tas, ka šis fakts ir pat zinātniski apstiprināts. 2002. gadā Vulverhamptonas universitātē tika veikts pētījums, kurā atklāja, ka vannošanās ikdienā, it īpaši, vakaros, ievērojami uzlabo garastāvokli un optimismu.

Kā izrādās, mūsu ķermenis asociē horizontālu pozīciju ar relaksāciju un atbrīvotību, turklāt siltais ūdens savā ziņā atgādina mātes vēderu, kurā mazulis atrodas pirms dzimšanas, proti, drošā un aizsargātā vidē, kā rezultātā arī mēs jūtamies labāk, neatkarīgi no vecuma.

  1. Vannošanās var palīdzēt mazināt ādas problēmas.

Ja Tu ciet no ādas slimībām, piemēram, psoriāzes vai kādas citas problēmas, kuru ūdens nepadara sliktāku, var gadīties, ka ārsts vai kāds cits speciālists Tev ieteiks vannošanos, pievienojot ūdenim īpašus līdzekļus, kas mitrina ādu, palīdz noņemt atmirušās ādas daļiņas un dziedēt infekciju. Stenfordas pētnieki nonākuši pie ļoti interesanta secinājuma, proti, vannojoties ūdenī, kuram pievienots 0,005% balinātāja, iespējams mazināt uz ādas esošās baktērijas un uzlabot ādas stāvokli. Tas attiecas tieši uz ekzēmas slimniekiem. Protams, kā redzams, balinātāja attiecība ir ļoti, ļoti minimāla, taču neiesakām to mēģināt mājās bez speciālista konsultācijas. Starp citu, vannas internetā iespējams iegādāties lētāk.

  1. Vannošanās var palīdzēt mazināt muskuļu sāpes.

Mūsdienās daudzi no mums ikdienā saskaras ar stresu, mazkustīgu dzīvesveidu, kas ietver sēdēšanu pie datora un citiem apstākļiem, kas rada saspringumu muskuļos. Lai no tā atbrīvotos, palīdzēt var iešana vannā. Siltais ūdens palīdz mazināt muskuļu spriedzi. Turpretī sportistiem iesaka iet vēsā vannā, jo tā palīdz pazemināt pienskābes līmeni muskuļos, novēršot sāpes, savilkumus un krampjus pēc intensīvas fiziskās slodzes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *